Interview Met Miroslava Trnkova, Growth Hacker Bij Your Ticket Provider

Interview met Miroslava Trnkova van Your Ticket Provider

Elke week delen wij de ervaringen van een Growth Hacking  Trainee bij zijn of haar traineeship. Deze week stellen wij Miroslava Trnkova van Your Ticket Provider aan jullie voor.

Kan je jezelf voorstellen?

Mijn naam is Miroslava  Trnkova en ik kom oorspronkelijk uit Slowakije. Zeven jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen voor een Bachelor International Business and Management Studies op de Universiteit van Den Haag. Op de universiteit van Tilburg heb ik een studie Communicatie en Informatiewetenschappen gedaan.

Hoe ben je bij het Growth Hacking Programma uit gekomen?

Na mijn studie ben ik gaan rondkijken voor verdere mogelijkheden om mijzelf te ontwikkelen. Toen ik het Growth Hacking Programma van The Talent Institute tegenkwam leek mij dat een goede aanvulling op mijn studie. Helemaal door de nieuwe skills die worden geleerd.

Wat vond je het meest leerzaam aan het programma?

Voor mij was het erg leerzaam om in korte tijd zoveel te leren over Growth Hacking. Ik vond het A/B testen heel leuk en het ligt mij ook erg goed. Dit kwam ook omdat ik hier extra tijd aan besteede in mijn eigen tijd. Search Engine Marketing (SEM) vond ik ook zeer leerzaam, daar ben ik nu veel mee bezig tijdens mij traineeship bij Your Ticket Provider.

Kan je wat meer vertellen over Your Ticket Provider?

Your Ticket Provider is een online platform waar evenement organisatoren hun evenementen kunnen promoten en tickets kunnen aanbieden. Dit kunnen evenementen zijn zoals festivals, congressen maar ook evenementen voor goede doelen. Iedereen die iets organiseert kan zijn tickets aanbieden op ons platform. Verder is het ook mogelijk om het evenement te promoten via verschillende marketing kanalen.

Wat voor werkzaamheden doe je als Growth Hacker bij Your Ticket Provider?

Op het moment ben ik veel bezig met Search Engine Advertising en Search Engine Optimalisatie. Hier richt ik mij vooral op de acquisitie van evenement organisatoren.

Het is erg leuk om te werken bij een startup, door de verschillende werkzaamheden leer ik ook erg veel over dagelijkse werkzaamheden binnen een startup.

Zijn er nog bepaalde organisatoren die het meest gebruik maken van het platform?

Eigenlijk zijn er twee soorten organisatoren die het meest gebruik maken van Your Ticket Provider, aan de ene kant zijn dat grote festivals zoals Loveland die duizenden tickets aanbieden. Ten tweede zijn het de kleine organisatoren die bijvoorbeeld yoga klassen aanbieden op zaterdagmiddag in Tilburg. Dit zijn de twee groepen waar veel focus op ligt. Zij kunnen het platform ook gebruiken om aanwezigheid te monitoren, je hoeft dus geen betaalde tickets aan te bieden. Wij krijgen een commissie op de verkochte tickets.

Je zei eerder al dat je A/B testing erg leuk vond, ben je daar nu ook veel mee bezig?

Jazeker, we bekijken op elke pagina hoe de bezoekers zich gedragen op de website. Dit doen wij bijvoorbeeld door middel van een “Heatmap”. Deze tool laat zien waar de bezoekers hun muis bewegen, dit geeft weer waar de bezoekers op focussen. Aan de hand van deze analyses voeren wij weer nieuwe experimenten uit om te conversies omhoog te brengen.

Voer jij de aanpassingen aan de landingspagina’s dan ook zelf uit?

Deze aanpassingen doe ik inderdaad zelf door middel van een Visual Website Optimizer. Met deze software kan de pagina door middel van “drag and drop” worden aangepast. Zo kan ik bijvoorbeeld de Call to Action knoppen op een andere plek plaatsen als experiment. Dit maakt het opzetten van experimenten erg efficiënt omdat er niet gelijk een developer bij gehaald hoeft te worden.

Zijn er ook al experimenten geweest waar je flinke groei uit voort hebt zien komen?

Het is niet zo dat er gelijk grote verschillen te zien zijn, dit is meestal na een aantal weken beter te beoordelen. Vervolgens probeer ik ook te bekijken of ik succesvolle experimenten kan doorvertalen naar andere pagina’s.

Het volgende Growth Hacking Programme is deze week begonnen, heb jij nog een goede tip voor de nieuwe trainees?

Ik zou adviseren om extra tijd te steken in de onderwerpen die je echt leuk vind. Op deze manier heb je weer meer kennis die je tijdens je traineeship kan toepassen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *