Interview Met Lisanne Sanders Van The Inner Circle

Interview met Lisanne Sanders van The Inner Circle

The Talent Institute biedt jonge talenten een programma aan waar ze in 7 maanden opgeleid worden tot Growth Hacker. Elke week deelt één van onze Growth Hacking trainees zijn / haar ervaringen over het programma. Deze week stellen wij Lisanne Sanders van The Inner Circle aan jullie voor.

Kan je jezelf voorstellen?

Mijn naam is Lisanne Sanders, ik ben bijna 27 jaar oud en ik kom uit Utrecht. Ik ben opgeleid als media- en cultuurwetenschapper en heb dus een achtergrond in de culturele sector. Maar op dit moment ben ik werkzaam als Growth Hacker bij The Inner Circle, een exclusieve dating applicatie.

Hoe ben je terecht gekomen bij The Inner Circle zonder startup ervaring?

Ik volg een Growth Hacking programma van The Talent Institute, dit is een programma waar je in 7 maanden wordt opgeleid tot Growth Hacker. Onderdeel van het programma is een traineeship van 6 maanden. In de eerste maand werd gelijk een “matching event” georganiseerd waar ik in contact ben gekomen met meerdere bedrijven op één avond. Het was een leuke manier om met verschillende bedrijven te praten en zo te kijken welk bedrijf het beste bij je past. Zo ben ik uit gekomen bij The Inner Circle.

En hoe ben je bij het Growth Hacking Programma uitgekomen?

Ik heb het programma gevonden op Facebook, op dat moment was ik net begonnen als freelancer in de culturele sector. Ik merkte echter al snel dat het lastig was om opdrachten en klanten te vinden. Ook had ik het gevoel dat ik overtuiging en hard skills miste.

Het voelde als een vernieuwend programma waarin ik in korte tijd veel kon leren met de mogelijkheid om daarnaast praktijkervaring op te doen. Ook zag ik grote waarde in het uitbreiden van mijn netwerk.

Kan je vertellen wat het Growth Hacking programma inhoudt?

Het Growth Hacking programma van The Talent Institute duurt 7 maanden. De eerste maand heb ik intensief les gehad van verschillende experts over onderwerpen zoals Growth Hacking, Lean Startup en UX Design. Daarna ben ik begonnen met mijn traineeship bij The Inner Circle voor een periode van 6 maanden. Ikzelf ben gematched met een startup maar er zijn ook studenten die een traineeship volgen bij gevestigde bedrijven zoals Shutterstock.

Tijdens de eerste 3 maanden kwamen wij op de vrijdagen terug voor een Deep Dive, hierin werden de behandelde onderwerpen nog verder uitgediept. Nu de eerste 3 maanden van de traineeship zijn afgerond is het tijd om mij volledig te richten op mijn werk bij The Inner Circle.  

Wat voor werkzaamheden doe je voor The Inner Circle?

The Inner Circle is in de  scale up fase, wat zegt dat we druk bezig zijn met internationale expansie. Ik houd me veel bezig met onder andere email marketing, Facebook campagnes en Appstore optimalisatie. Dagelijks gebruik ik veel van de skills zoals A/B testing, CRO (conversion rate optimization) en copywriting die voorbij zijn gekomen tijdens het programma. Het is erg leuk om te zien dat ik de geleerde skills gelijk in de praktijk kan brengen.

App Store optimalisatie? Kan je daar wat meer over vertellen?

Een App Store moet ook geoptimaliseerd worden net zoals websites worden geoptimaliseerd op vindbaarheid en conversies. We hebben namelijk veel campagnes en berichten die we gelijk doorlinken naar de App Store, dus is het van belang te zorgen dat de zogenaamde drop off van potentiële klanten zo klein mogelijk is. Zo kan een incorrecte beschrijving van de app of slechte screenshots een turn off zijn.

Ook kunnen we nog veel doen aan de vindbaarheid van The Inner Circle in de App Store zelf. Dit wordt onder andere gedaan door teksten aan te passen en op een slimme manier proberen positieve rating /reviews op te bouwen, zodat we hoger in de App Store zoekresultaten komen

Hoe zou je de bedrijfscultuur bij The Inner Circle omschrijven?

We zijn met een klein team, waardoor de werkzaamheden uiteenlopen en we alles echt samen doen. In de ochtend beginnen we altijd met z’n allen aan de goedkeuring van nieuwe aanmeldingen en beantwoorden vragen die binnen zijn gekomen bij de helpdesk.

Daarna maak ik samen met Aron, de Growth Marketing Manager, analyses van lopende campagnes en bekijken we of de gewenste resultaten zijn behaald. Ik ben dus constant bezig met de optimalisatie van deze campagnes. Ook ben ik veel in contact met het kantoor in Londen om te werken aan de optimalisatie van de email workflow . Het is erg leerzaam om in een bedrijf te werken waar de oprichter – David Vermeulen – nog direct  betrokken is bij alles wat moet gebeuren

We zitten in een gedeelde office space, waardoor we veel contact hebben met andere start-ups. Tijdens de gezamenlijke lunch vliegen vele ideeën en suggesties over tafel. We maken tijd voor een hapje of een drankje, en dat zorgt ook voor een goede sfeer op kantoor.

Kan je vertellen hoe je het programma vond?

De tijd ging echt super snel, ik kan bijna niet te geloven dat ik in korte tijd zo ver ben gekomen en zoveel heb geleerd. Ik heb echt m’n skillset verder uit kunnen breiden.

Verder merk ik ook dat ik nu anders tegen solliciteren aankijk dan voorheen. Ik vind het belangrijk dat het bedrijf, het product en cultuur bij me past en bedenk van te voren goed hoe ik waarde kan toevoegen. Het programma heeft me dus niet alleen technische en analytische vaardigheden geleerd, ook inzicht gegeven in zogenaamde soft skills en persoonlijke ontwikkeling.

Wat zou je tegen toekomstige studenten willen zeggen?

Toon initiatief en blijf jezelf verder ontwikkelen. Het is zeker aan te raden om jezelf uit te blijven dagen. Zo leer je uiteindelijk het meest en val je in positieve zin op. Wie weet wat het je kan brengen voor de toekomst.

Lisanne Sanders is trainee van TTI’s tweede Growth Hacking Programma. Wil jij ook opgeleid worden tot Growth Hacker in 7 maanden? Kijk dan snel hoe je je kan aanmelden!

Kijk voor meer info!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *