In de eerste maand van zijn growth hacking traineeship begint Dennis Vollebregt (22) direct een startup om het geleerde in de praktijk te brengen. Een werkwijze die hem bijzonder aanspreekt. Al moet hij na afloop wel een aantal kersverse moeders teleurstellen..

Hoe kwam je bij de The Talent Institute terecht?

“Tijdens mijn bachelor Commerciële Economie was ik al een beetje in de online marketing terechtgekomen. Zo werkte ik bij een startup. Mijn afstudeerscriptie heb ik over growth hacking gedaan. Via LinkedIn ging ik op zoek naar experts. Dan kom je al snel bij The Talent Institute terecht. Hun traineeprogramma met leren in de praktijk sprak me aan.”

Merkte je veel verschil tussen je studie en een traineeship?

“Het volgen van deze traineeship is echt een wereld van verschil. Tijdens colleges kregen we vaak gedateerde stof uitgelegd. Ook heb je soms ongeïnteresseerde mensen die les staan te geven. Bij de The Talent Institute is het gelijk keihard knallen. Je krijgt lastige stof die je meteen in de praktijk kunt brengen. Je bent in de eerste weken al bezig met je eigen startup.”

Je eigen startup? Vertel..

“Ja, wij hadden – met drie jongens trouwens – een abonnementsdienst bedacht voor moeders. Met onze dienst kreeg je alle benodigdheden voor een jonge baby. Denk aan luiers, babycrème, zalf, olie, vitamines.. Na al die research weet ik nu precies wat een baby nodig heeft, haha.”

Maar alleen een idee bedenken is niet genoeg, toch?

“Nee, je gaat ook daadwerkelijk testen of het werkt. We hebben een vragenlijst opgesteld om te vragen wat er verder nog in de box moest. We zijn ook naar speeltuinen gegaan om met moeders te praten. Uiteindelijk hebben we meer dan twintig aanmeldingen gekregen.”

Je nichtje, je buurvrouw en een oude kennis?

“Haha, nee zeker niet. We hebben persona’s gemaakt, advertenties op Facebook, mensen geretarget en zo zeker 500 potentiële leads op de website gekregen. Daar heb ik heel veel van geleerd. Uiteindelijk moesten we mensen teleurstellen dat we het niet echt gaan uitvoeren.”

Iets anders. Hoe vond je de dynamiek in de groep?

“Wat ik heel goed vindt bij The Talent Institute zijn de cultural days aan het begin van je traineeship. We hebben twee volle dagen besteed aan het elkaar leren kennen en de sfeer. Dat klinkt heel zweverig – en ik moet ook zeggen dat ik aan het begin behoorlijk sceptisch was – maar aan het eind van die twee dagen, heb je echt twintig nieuwe vrienden.”

Net als Dennis een Growth Hacking Traineeship volgen?

 

Waar heb je het dan over tijdens die cultural days?

“Je komt erachter waarom iemand er zit, waar ie vandaan komt en wat ie wil bereiken. Die twee dagen zijn ook best wel emotioneel. Sommige verhalen zijn heftiger dan anderen. Maar tof om te zien dat mensen zich bloot durven te geven, dan creëer je echt een binding.”

Heb je er professioneel gezien ook iets aan?

“Door zo’n open sfeer kun je hard werken en veel leren. Bij mijn studie dacht ik wel eens: ‘Joh ik kijk de Powerpoint achteraf even door’, nu durf je gelijk aan de bel te trekken wanneer je iets niet begrijpt.”