Sabine Elemans begon in april met TTI‘s Growth Hacking course en werkt nu als Junior Growth Marketeer bij de Young Talent Factory. Een ambitieuze start-up die bedrijven en jonge talenten samenbrengt. 

Wij helpen studenten en starters met hun voorbereiding op de arbeidsmarkt”

Hoe kan ik het bedrijf waar jij werkt het beste omschrijven?
Ik werk bij YTF, de Young Talent Factory. Wij helpen studenten en starters met hun voorbereiding op de arbeidsmarkt. Ze kunnen bij ons langskomen voor een cv check, coachingsgesprek, of om mee te doen aan verschillende workshops (video pitch, personal branding, etc.). Ook hebben we een platform waarop studenten een cv kunnen aanmaken en op allerlei vacatures van bedrijven kunnen reageren. Als laatste bieden we nog een connect-service aan; we helpen studenten en starters aan een bijbaan, stage of startersfunctie.

Na mijn studie kon ik niet meteen een baan vinden doordat ik nog te weinig ervaring had”

Terug naar jou.
Hiervoor heb ik Bedrijfscommunicatie en Digitale Media in Tilburg gestudeerd, een heel theoretische studie. Mijn interesse lag altijd al bij online marketing en ik heb dus ook zo veel mogelijk online en social media marketing vakken gevolgd tijdens mijn studie. Deze vakken vond ik altijd leuk, dus het was voor mij eigenlijk al vroeg duidelijk dat ik hier verder in wilde! Na mijn studie kon ik niet meteen een baan vinden doordat ik nog te weinig ervaring had. Dit jaar kwam ik de traineeship van TTI tegen en ben ik dit gaan doen!

Momenteel ben ik bezig met het opstellen van een e-mail on-boarding campaign en een e-mail drip campaign”

Hoe ziet een typische werkdag voor jou eruit?
Elke ochtend open ik als eerste Trello, een tool waar we mee werken, om mijn verschillende taken te bekijken. Vervolgens deel ik mijn dag in op basis van de taken die de hoogste prioriteit hebben. Daarna open ik mijn mail, Facebook en Google Analytics, om even te checken of er nog dingen zijn die ik gemist heb.

Momenteel ben ik bezig met het opstellen van een e-mail on-boarding campaign en een e-mail drip campaign, dus mijn focus ligt nu daar vooral op.

Wat doe jij precies bij YTF?
Ik hou me vooral bezig met het opzetten van twee e-mail campagnes. Beide zijn bedoeld om de studenten op ons platform te activeren. Het gebeurt wel eens dat een student een account aanmaakt, maar vervolgens zijn/haar cv niet compleet invult. Met een on-boarding campaign wil ik deze studenten aansporen hun account verder in te vullen. De drip campaign die ik opzet gaat hier nog verder op in, door verschillende e-mail flows op te stellen voor de verschillende acties die studenten op het platform uitvoeren. Zo krijgen studenten straks specifieke, gepersonaliseerde emails.

Voor mij was een traineeship bij TTI volgen in zijn geheel al een uitdaging”

Tegen welke uitdagingen ben je aangelopen?
Voor mij was een traineeship bij TTI volgen in zijn geheel al een uitdaging en die heb ik met beide handen aangegrepen! Ik woonde tot afgelopen maart nog gewoon in Tilburg en ben voor dit traineeship naar Amsterdam verhuisd. Ik vond het best spannend, want ik wist van te voren helemaal niet of ik dit wel leuk genoeg zou vinden. Gelukkig heb ik hier geen spijt van.

Wat is je grootste succes geweest?
Mijn successen als Growth Hacker zijn nog niet zo groot geweest, maar toen ik bij YTF begon was de Google Analytics nog niet helemaal op orde. Voordat je dingen gaat testen als Growth Hacker, moet Google Analytics toch echt wel op orde zijn! Ik heb het Google Analytics account van YTF dus op orde gesteld en daar ben ik wel een beetje trots op. Een half jaar geleden had ik dit echt nog niet gekund.

Na een Deep Dive in Email Marketing kwam ik erachter dat er altijd mensen zijn die zich zullen unsubscriben”

En je grootste blunder?
Misschien is het niet echt een blunder, maar toen ik een tijdje geleden een losse e-mails verstuurde naar de studenten op ons platform, waren er een aantal mensen die zich uit schreven. Hier schrok ik in eerste instantie wel van, maar na een Deep Dive in Email Marketing kwam ik erachter dat er altijd mensen zijn die zich zullen unsubscriben en dat je je daar niet door moet laten tegenhouden.

Van wie leer je het meest?
Van de founder! Hij vindt het zelf ook heel erg leuk om met online marketing bezig te zijn en denkt ook altijd met me mee. We zitten dus ook geregeld samen om dingen te bespreken of te brainstormen.

Je moet iets doen in het leven wat je echt leuk vindt”

Was er iets totaal anders dan gedacht?
Ik had in eerste instantie niet verwacht dat het team van YTF zo groot zou zijn. Voor een startup werken hier ondertussen al best veel mensen, veertien in totaal. Dit maakt het natuurlijk wel heel gezellig.

Wat was je grootste learning?
Dat je iets moet doen in het leven wat je echt leuk vindt. Ik heb online marketing altijd interessant gevonden en ben ook heel blij dat ik daar mijn werk van kan maken.

Wil je net als Sabine meedoen met ons Growth Hacking programma? Kijk snel op onze website voor meer informatie en meld je aan! 

Email this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter