Interview met Mike Wiendels van Ace & Tate

Mike Wiendels heeft onze Growth Hacking course inmiddels afgerond en is nu full-time werkzaam als Online Growth Marketeer bij Ace & Tate, zijn oorspronkelijke traineeship bedrijf. Lees hier het interview met Mike in zijn derde maand bij Ace & Tate. 

The Talent Institute biedt jonge talenten een programma aan waarin ze  in 7 maanden opgeleid worden tot Growth Hacker. Elke week deelt één van onze Growth Hacking trainees zijn / haar ervaringen over het programma. Deze week stellen wij Mike Wiendels van Ace & Tate aan jullie voor.

Kan je jezelf voorstellen?

Mijn naam is Mike Wiendels, ik ben 21 jaar en ik woon in Amsterdam. Op het moment ben ik werkzaam als Growth Hacker bij Ace & Tate. Ace & Tate is een online en offline winkel voor betaalbare modieuze brillen en zonnebrillen.

Hoe ben je bij Ace & Tate terecht gekomen?

Voordat ik bij Ace & Tate aan de slag ging, werkte ik op de marketing en sales afdeling van een startup genaamd Recruitee. Ik merkte echter dat ik mijzelf toch verder wilde ontwikkelen op het gebied van online marketing. Zodoende kwam ik uit bij het Growth Hacking Traineeship van The Talent Institute. Bij dit traineeship, wat een combinatie is van onderwijs en een traineeship bij een bedrijf, word je in 7 maanden opgeleid tot Growth Hacker. Zodoende ben ik 3 maanden geleden gestart bij Ace&Tate voor mijn traineeship.

Kan jij wat meer vertellen over het programma en waarom het je zo aansprak?

Het feit dat je in 7 maanden volledig wordt opgeleid tot Growth Hacker met de mogelijkheid om gelijk relevante werkervaring op te doen sprak mij het meeste aan.

De eerste maand van het programma bestond uit een fulltime trainingsmaand rondom alle Growth Hacking skills. Gedurende die periode kregen we elke dag les van verschillende experts rondom de basis skills van Growth Hacking.

Vanaf de tweede maand ben ik begonnen met mijn traineeship bij Ace & Tate waarbij we de eerste drie maanden van het traineeship nog één dag per week terug gingen naar The Talent Institute.Op deze dagen gingen we dieper in op de skills rondom Growth Hacking, van webscraping tot aan tools om data te analyseren. Een ander groot voordeel van deze dagen was dat je ervaringen kon delen met je mede trainees. Hier heb ik ook mega veel van geleerd.

Op dit moment ben ik op de helft van mijn traineeship, vanaf nu zal ik dus fulltime aan het werk gaan bij Ace & Tate. Dit betekent overigens niet dat we geen contact meer hebben met The Talent Institute, Het Slack kanaal bruist nog altijd met nieuwe ideeën van alle medestudenten en experts.  

Wat zijn jouw werkzaamheden als Growth Hacker bij Ace & Tate?

Op het moment ligt mijn focus op twee zaken, namelijk: Facebook Advertenties en Conversie Optimalisatie (CRO).

In het begin van de traineeship heb ik meegedraaid met de afdeling die Advertenties op Facebook verzorgden, het was erg leuk om te zien dat ik gelijk al experimenten kon uitvoeren die ik tijdens de eerste maand geleerd heb. Ace & Tate was zo tevreden met de resultaten dat ik nu meer verantwoordelijkheid heb gekregen over de Facebook advertenties. Dat is het leuke aan een bedrijf als Ace & Tate, je krijgt enorm veel vrijheid en steeds meer verantwoordelijkheid.

Binnenkort gaan we ons ook meer richten op conversie optimalisatie, het zijn namelijk de conversies die de inkomsten genereren. Conversie optimalisatie is een constante uitvoering van experimenten. Na uitvoering van een experiment bekijk ik of de resultaten verbeterd zijn ten opzichte van het vorige experiment. Zodoende wordt de site constant geoptimaliseerd en de conversies verhoogd. Het draaien van experimenten is een constant proces omdat tests die succesvol zijn op de brillenpagina niet altijd succesvol zijn op de zonnebrillen pagina.

Dat klinkt goed! Hoe zou je een typische dag bij Ace & Tate dan omschrijven?

Een typische werkdag is hectisch maar erg leuk! Als Growth Hacker heb ik te maken met veel verschillende teams. Gedurende de dag wordt daarom veel overlegd met de marketing afdeling, de verkoopafdeling maar ook de programmeurs. Zij kunnen de experimenten die wij opzetten doorvoeren op de website.

Verder ben ik druk met het uitzetten van advertenties en het monitoren van de resultaten. Dit is ook een constant proces van experimenteren om de juiste doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken.

En hoe heb je de Growth Hacking programma tot nu toe ervaren?

Ik vond het hele programma een zeer leerzame ervaring. Het programma is uiteraard nog in volle gang maar ik kan al wel zeggen dat dit een zeer interessant programma is voor iedereen die opgeleid wil worden tot Growth Hacker / Digital marketeer.

De lessen die werden gegeven door de verschillende experts waren allemaal van hoog niveau en redelijk intensief. Het Slack kanaal heeft ook een enorme toegevoegde waarde omdat je alle experts en medestudenten kan bereiken wanneer nodig.

Heb je nog een laatste tip voor toekomstige studenten?

Jazeker, blijf jezelf ontwikkelen en wees nieuwsgierig. Tijdens het programma leer je enorm veel over de verschillende onderwerpen. De digitale wereld is echter altijd in ontwikkeling, zorg er daarom voor dat je goed op de hoogte blijft en niet achterop raakt.

Mike Wiendels was trainee van TTI’s tweede Growth Hacking Programma. Wil jij ook opgeleid worden tot Growth Hacker in 7 maanden? Kijk dan snel hoe je je kunt aanmelden!

Kijk voor meer info!

 

Email this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter